A csapatépítés múltjának rövid áttekintése

Csapatépítéshez hasonló programokról, rendezvényekről már mintegy ötven éve beszélhetünk, hiszen már jóval a rendszerváltás előtt is számos céges rendezvény, kirándulás tartalmazott a mai értelemben vett csapatépítésekhez hasonlító elemeket. Magatartás-tudományi értelemben vett csapatépítésről azonban ekkor még nem beszélhettünk, csak a nyolcvanas évek közepétől. Ekkor jelentek meg ugyanis a még állami vállalatok élén a legprofibb vezető egyéniségek.

 

Kérje ajánlatunkat egyéni igényei szerint!

A csapatépítő rendezvények céljának változása

Mint ahogyan feljebb is említettük, a csapatépítés immár körülbelül 50 éves múltra tekinthet vissza, ám az évek során folyamatosan változott az a várt eredmény, cél, amelyet egy ilyen rendezvénytől elvártak a cégvezetők. Eredetileg azt a célt szolgálta, hogy segítse a kapcsolatépítést, valamint, hogy hatékonyabbá tegye a személyközi interakciókat.

Ahogy egyre inkább elterjedt a vállalatok életében, olyan célok kerültek inkább előtérbe, mint az eredmények elérése, összehangolódás a célokkal, hatékonyabb feladatvégzés, sikeresebb együttműködés, kooperatív tevékenységek fejlesztése. Minél inkább mérhetőek egy csapatépítő tréning céljai, annál jobb, hiszen így a csapatépítés hatékonysága is könnyebben mérhető lesz.

 

Mi alapján dönthető el, hogy sikeres vagy sikertelen volt-e a csapatépítés?

A legnyilvánvalóbb viszonyítási tényező az, hogy a csapatépítő tréning során hogyan érezték magukat a résztvevők. Ez természetesen egy fontos és elhanyagolhatatlan szempont, ám mégsem mutatja egészen pontosan és megbízhatóan a csapatépítés hatékonyságát. A csapatépítések, a kiemelendően fontos szórakozás és kikapcsolódás mellett muszáj, hogy valamilyen gyakorlatban is alkalmazható tudást adjanak.

Ajánlatot kérek!

A csapatépítő tréningek esetében érdemes figyelni a hatást, vagyis, hogy milyen hatása volt a rendezvénynek az alkalmazottak csapatára. Végül, de nem utolsósorban az eredményesség, ami kulcsfontosságú értékelési szempont, vagyis, hogy hazatérve és újra munkába állva tapasztalhatunk-e érzékelhető különbséget a dolgozók együttműködése, közös munkája során.