Kreatív módszerek az ismerkedés elősegítésére

céges csapatépítés, céges rendezvényhelyszín, csapatépítés, csapatépítő helyszínek pest megye, csapatépítő programok, rendezvényhelyszín

céges csapatépítő programok

Ismeri a helyzetet, amikor egy céges rendezvényen szeretné elérni, hogy a résztvevők valóban kapcsolatba lépjenek egymással, de ehelyett csak a telefont nyomkodják?

A hagyományos networking módszerek ritkán vezetnek valódi kapcsolatok kialakulásához, de a jó hír, hogy léteznek hatékonyabb megoldások, amelyek után a résztvevők valóban értékes kapcsolatokkal és élményekkel gazdagodva távoznak az eseményről.

Miért nem működnek a klasszikus módszerek?

Egy olyan társaságban, aminek a tagjai felületesen ismerik egymást és nincs egy keret, a spontán beszélgetések kudarcra vannak ítélve. A „Melyik részlegen dolgozol?" típusú kérdések gyorsan kimerülnek, és marad a felszínes csevegés vagy a kínos csend. Miért van ez?

  • Az emberek érzik a nyomást, hogy most „kellene" kapcsolatokat építeniük, ami paradox módon pont a természetes kapcsolódást akadályozza.
  • Hiányzik a közös téma vagy akár csak a kontextus, ami körül értékes beszélgetések alakulhatnának ki.
  • Sokaknak egyszerűen nem erőssége az ilyen jellegű ismerkedés, egy klasszikus networking-szituáció számukra stressz, nem pedig lehetőség.

Az emberek akkor nyílnak meg igazán egy céges csapatépítőn vagy akár egy formálisabb eseményen, egy konferencián, amikor nem érzik a „teljesítménykényszert". Íme néhány kreatív módszer ehhez!

1. Speed networking új megközelítésben

A mindenki által jól ismert speed dating-re alapozó speed networking nem új ötlet, de okosan megvalósítva hatékony lehet. Ami fontos, hogy alaposan át kell gondolni a kérdéseket és a kontextust.

Olyan témákat érdemes felhozni, amik oldják a feszültséget és valódi párbeszédet generálnak. Például: "Melyik szupererőt választanád, ha egy napig szuperhős lehetnél a cégnél?" Az ilyen kérdések lehetőséget adnak arra, hogy a résztvevők valami értékeset osszanak meg magukról, ami később a munkahelyi együttműködés alapja lehet.

Ez azért működik, mert strukturált keretet ad az ismerkedéshez, miközben garantálja, hogy mindenki egyenlő lehetőséget kap a kapcsolatépítésre. 5-7 perc egy-egy beszélgetéshez pont elég ahhoz, hogy érdemleges párbeszéd alakuljon ki.

2. Feladatok közös cél köré építve

céges csapatépítő programok

A céges csapatépítő programok rossz hírneve gyakran onnan ered, hogy erőltetetten próbálnak szórakoztatóak lenni. A valóban hatékony feladatok közös pontja, hogy olyan célt tűznek ki, amihez természetes együttműködésen át vezet az út.

Ilyen lehet például egy escape room jellegű feladat, ahol logikai és kommunikációs készségekre egyaránt szükség van. A lényeg, hogy a feladat önmagában érdekes legyen.

Miért működik? Mert a résztvevők figyelme a feladaton van, ezért a beszélgetések természetes módon alakulnak ki. A kapcsolat a közös munka és a problémamegoldás során születik meg, nem pedig kényszerített bemutatkozások révén, ráadásul gyorsan kiderül, ki a jó problémamegoldó, ki figyel a részletekre.

3. World Café jellegű strukturált beszélgetések

A World Café egy strukturált, mégis oldott módszer nagyobb csapatok számára. A lényege, hogy 4-6 fő átbeszél egy témát, majd meghatározott időközönként, jellemzően 15-20 perc után mindenki új asztalhoz kerül, kivéve egy „házigazdát", aki marad, és összefoglalja az érkezőknek, mire jutott a társaság eddig.

Ez a módszer azért kiemelkedően hatékony, mert ötvözi a szervezettséget a spontaneitással. A résztvevők minden asztalnál mással építenek kapcsolatot és különböző perspektívákkal találkoznak, a „házigazda" szerepe pedig biztosítja a folytonosságot és a gondolatok továbbgördülését.

A World Café jellegű strukturált beszélgetések különösen jól működnek, ha a céges csapatépítés egy konkrét szakmai téma köré épül, miközben a kapcsolatépítés is fontos.

4. Élményközpontú programok

Az élményközpontú programok célja, hogy a résztvevők közösen fedezzenek fel valami újat vagy csak egyszerűen élvezzék az együtt töltött időt, feladat vagy versenyhelyzet nélkül. Lehet ez egy borkóstoló vagy akár egy tematikus séta.

Az ilyen programok azért működnek másképp, mint a feladatorientált tevékenységek, mert itt nem a „teljesítés" áll a középpontban, hanem az élmény. Nincs jó vagy rossz megoldás, nincsenek eredmények, viszont van tér a személyes vélemények és történetek megosztására.

Egy ilyen programokkal dolgozó csapatépítő tréningen a résztvevők valódi emlékekkel gazdagodnak, amelyek természetes beszédtémát adnak később is. Az „Emlékszel, amikor...?" kezdetű beszélgetések mindig mélyebb kapcsolatokat jeleznek.

Miért számít a helyszín?

céges csapatépítő programok

Itt érkezünk el talán a legfontosabb ponthoz: a környezet. Hiszen bármennyire is kreatívak a módszerek, ha egy steril rendezvényteremben zajlik az esemény, ahol mindenki feszeng. Az ideális céges rendezvényhelyszín már önmagában megteremti azt a légkört, ami az oldott hangulatú kapcsolatépítéshez kell.

A mi helyszínünk éppen ilyen. Várja Önöket is a Fenyőharaszt kastélyszálló, ahol minden adott ahhoz, hogy a networking végre az legyen, aminek lennie kell: emberi, emlékezetes és hatékony.

Fedezze fel, milyen szolgáltatásokkal tudjuk támogatni a következő céges rendezvényét, és hozza össze a csapatot egy olyan helyen, ahol a kapcsolatok természetesen épülnek!