A siker kulcsa
Mostanság meglehetősen nehéz igazán jó munkahelyi csapatot, közeget építeni. Munkahelyünkön általában hozzászokunk egy értékrendhez, de pont mire otthonosan mozognánk benne kiderül, hogy folyamatosan változóban van. Lehet, hogy eddig még elegendő volt okosnak, jól képzettnek, magas szakértelemmel rendelkezőnek lennünk, de manapság ezeken felül már azok is a kiemelendő kompetenciák közé tartoznak, hogy mennyire tudunk saját magunkkal és másokkal is bánni.
Új szabályok alapján dől el, hogy kiből lesz sikeres dolgozó, és kit küldenek el, vagy kit léptetnek elő. Két új tulajdonság elengedhetetlenné vált: a csapatszervezés, csapatban dolgozás képessége, és a változásokhoz való alkalmazkodás.
A hatékony csapatépítés elengedhetetlen „kelléke”: az érzelmi intelligencia
Az emberek érzelmi intelligenciája egy egész életen át fejleszthető, gyarapítható. Ahogyan megtanuljuk érzéseinket, hangulatainkat kézben tartani, másokat meghallgatni, másokkal együtt érezni, úgy egyre felnőttebbé, egyre érettebbé válunk. A férfiak és a nők ugyanannyira képesek fejleszteni az érzelmi intelligenciájukat. A nők empatikusabbak, a férfiak, pedig erősebbek az önszabályozásban, de a fejlődés mértéke mindkét nemnél ugyanaz, tekintet nélkül arra, hogy milyen alapokról indultak.
Mitől lesz egy mesterséges közösségből igazi csapat?
A vállalati, munkahelyi közösség mesterséges közösség, az emberek nem választják egymást, nem egymásra találnak és egy cél érdekében szövetkeznek, hanem ezt a kényszerű együttlétet kell a csapatépítés eszközeivel közösséggé tenni. S ha már ez a feladat, akkor a végrehajtása legyen emberi. Hogy az emberek, a munkatársak között épüljenek hidak. Ezért nagyon fontos, hogy a csapatépítés ne modulokat jelentsen, hanem a csapatra szabott, a csapat igényei szerint létrehozott minél egyénibb programot.
Az emberek akkor hozzák ki magukból a maximumot, ha sokat foglalkozunk velük, ha érzik, hogy fontosak. Ha érzik a törődést, ha emberségesek a körülmények, ha jó programokat szerveznek nekik, ahol lehetőségük van tudás megszerzésére, és kapcsolatok építésére.