Így csökkentsük alkalmazottaink munkahelyi stressz-szintjét!

A munkahelyi stressz manapság már népbetegségnek számít, hiszen szinte minden munkahelyen hatalmas nyomás nehezedik az alkalmazottakra, rengeteg a felelősség, hajszolt a munkatempó, ráadásul az ilyen helyzetek könnyedén komolyabb munkahelyi konfliktusokhoz is vezethetnek. Ez a jelenség sajnos nem csak az ember munkahelyi teljesítményére nyomja rá a bélyeget, de hosszútávon akár komoly egészségügyi vagy lelki problémákhoz is vezethet.

Egyedül azonban nehéz kilépni a mindennapi taposómalomból, ráadásul a legtöbben szeretnének maximális teljesítményt nyújtani és ezért még az extrém stresszt is figyelmen kívül hagyva akár komoly veszélyeknek is kitehetik magukat. A következő munkahelyi stressz csökkentő tippeket főleg cégvezetőknek ajánljuk!

 

Munkán kívüli közös programok

Rendkívül jó hatással lehet alkalmazottaink teljesítményére és együttműködésére, ha a munkahelyi csapat a munkahelyen kívül, kicsit más környezetben is eltölthet némi időt. Ha egy jól megszervezett csapatépítésen vesznek részt, az izgalmas, szórakoztató feladatok szinte kirántják a dolgozókat a mindennapok taposómalmából, és teret adnak arra, hogy jobban megismerjék, megértsék, tolerálják egymást. Egyenes, tiszta elvárások.

Nagyon fontos, hogy egy cég alkalmazottai pontosan tisztában legyenek azzal, hogy mit vár el tőlük a felettesük, melyek a feladatkörük határai, mik a prioritások a munkájukban. Ezek a határok erősen csökkentik a bizonytalanság okozta stresszt.

 

Alappillér a bizalom

Számos kutatás és tanulmány által nyert bizonyosságot, hogy a magas munkahelyi stressz a bizalom hiányából is következhet. Hogy miért? Képzeljük el a szituációt, hogy úgy érezzük, nincs döntési jogunk, nem szólhatunk bele, hogyan, miként végezzük el a saját munkánkat, állandó ellenőrzésnek, gyanúsítgatásnak vagyunk kitéve vagy állandóan bizonygatnunk kell megbízhatóságunkat.

Az efféle bánásmód igen megterhelő lehet, főleg, ha hosszútávon sem változik a helyzet. Próbáljunk tehát egészséges bizalommal fordulni minden kolléga, alkalmazott felé, hogy ne gerjesszünk felesleges stresszhelyzeteket.